In verband met de maatregelen en adviezen van het RIVM is de receptie van het gemeentehuis dagelijks geopend van 09.00 tot 11.00 uur. Wij zijn telefonisch bereikbaar op maandag t/m donderdag van 09.00 tot 17.00 uur en op vrijdag van 09.00 tot 12.00 uur.

Van 09.00 tot 11.00 uur kunnen aangevraagde documenten zonder afspraak opgehaald worden.

Voor onderstaande dringende zaken vragen wij u een afspraak te maken via (0499) 583333Een afspraak wordt gepland tussen 09.00 – 11.00 uur. Kom zoveel als mogelijk alleen naar een afspraak.

  • Verlopen rijbewijs of rijbewijs verloopt voor 1 juni 2020
  • Verlopen ID kaart of ID kaart verloopt voor 1 juni 2020, mits persoon niet in het bezit is van een rijbewijs of paspoort
  • Verlopen paspoort of paspoort verloopt voor 1 juni 2020, mits persoon niet in het bezit is van een rijbewijs of ID kaart
  • Aangifte geboorte
  • Aangifte overlijden
  • 1e inschrijvingen in de BRP
  • Hervestiging in Nederland
  • Erkenning ongeboren vrucht, vanaf 6 maanden zwangerschap

Online regelen

Wist je dat je online ook veel zaken kunt regelen? Denk hierbij aan het aanvragen van een uittreksel of VOG (Verklaring Omtrent het Gedrag), het doorgeven van een verhuizing of het aangeven van een overlijden. Ook kun je een melding van de openbare ruimte doen via www.oirschot.nl/melding.

Maatregelen

Veel mensen volgen de corona maatregelen op. Toch zien we soms nog wel eens veel mensen bij elkaar of mensen die niet genoeg afstand bewaren. Ziet u een situatie waarin mensen zich niet aan de maatregelen houden? Bel dan tijdens openingstijden naar het gemeentehuis telefoonnummer 0499 – 58 33 33 of buiten openingstijden telefoonnummer 0900-8844.

U kunt ook anoniem meldingen doorgeven via Meld Misdaad Anoniem. Bel 0800-7000 om telefonisch je melding door te geven. Op werkdagen van 8.00-22.00 uur en in het weekend van 9.00-17.00 uur.

Voor actuele informatie over het Coronavirus verwijzen wij u naar de website van het RIVM en Rijksoverheid.