Afspraak maken

U kunt om twee redenen een afspraak maken voor adresonderzoek:

  1. u heeft een brief van de gemeente ontvangen waarin staat dat wij onderzoek doen naar uw adres;
  2. u wilt dat iemand wordt uitgeschreven van uw adres.

Afspraak maken

Wat is het?

U kunt in de volgende gevallen een adresonderzoek aanvragen bij de gemeente:

  • Iemand staat op uw adres ingeschreven die er niet woont.
  • Iemand heeft een briefadres op uw adres en u kunt die persoon niet meer bereiken.
  • Iemand heeft een briefadres op uw adres en u wilt uw toestemming voor het briefadres intrekken.

Hoe werkt het?

U kunt een adresonderzoek aanvragen als u eigenaar, huurder of medebewoner bent van de woning. U kunt een adresonderzoek ook weer intrekken.

Wat neem ik mee?

  • Uw geldige identiteitsbewijs.
  • Bewijs dat u eigenaar of huurder bent van de woning. Bijvoorbeeld een koop- of huurcontract.
  • Als u weet om welke persoon het gaat, geeft u ook de naam, geboortedatum en telefoonnummer van deze persoon door.

Hoe lang duurt het?

  • Een adresonderzoek duurt maximaal 12 weken.
  • U krijgt bericht over de uitslag van het onderzoek.
  • De gemeente kan na het onderzoek iemand uitschrijven of inschrijven op een nieuw adres.

Heeft u gevonden wat u zocht?