Wat is het?

Met een aansluiting op water, gas en elektriciteit heeft u toegang tot distributienetten van drinkwater, gas en elektriciteit. Water, gas en elektriciteit noemt men ook wel nutsvoorzieningen.

Wat moet ik doen?

Om levering van water, gas en elektriciteit te verkrijgen moet u contact opnemen met het energiebedrijf. De installatie in uw woning kan worden gekeurd voordat wordt overgegaan tot levering. Als u aan de leveringsvoorwaarden voldoet is het bedrijf verplicht te leveren. Hetzelfde geldt voor het verkrijgen van toegang tot het telefoonnet. Als de installatie voldoet en u betaalt de rekening dan wordt u toegelaten op het telefoonnet.

Storingsnummers:

Elektriciteit: 0800-9009

Gas: 0800-9009

Water: Brabant Water, 073-6838000

Hoe werkt het?

Een nieuwe woning of woongebouw moet zijn aangesloten op het water- en gas- en elektriciteitsdistributienet. Voor bestaande woningen geldt dat alleen een aansluiting op het aardgasdistributienet niet verplicht is. Bij gebouwen niet bestemd tot bewoning geldt dat de functie van het gebouw bepalend is voor de aansluiting op de nutsvoorzieningen. De plicht tot aansluiting op het distributienet houdt geen leveringsverplichting in. Indien niet voldaan wordt aan de leveringsvoorwaarden van het energiebedrijf wordt niet geleverd of de levering gestaakt.

Heeft deze informatie u geholpen?

Vragen? Wij helpen u graag!

Heeft u een vraag, opmerking of suggestie? Wij zijn via de volgende kanalen te bereiken:

Ellen van Rokven

Ellen Rokven

Medewerkster Klantcontactcentrum